دوشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 22:22:51
 کنفرانس نیوز
اولین همایش ملی بهداشت باروری و سلامت روان زنان
اولین همایش ملی بهداشت باروری و سلامت روان زنان

با استعانت از خداوند متعال، اولین همایش ملی بهداشت باروری و سلامت روان زنان با تاکید بر چالش¬های تولیدمثل در 23 خرداد ماه ۱۴۰3 توسط مر کز تحقیقات" بهداشت باروری و سلامت روان زنان دانشگاه آزاد اسلام علوم پزشکی تبریز "با مشارکت علمی و حمایت مؤثر ارگان ها، سازمان ها و مجامع علمی و دانشگاهی در شهر تبریز برگزار خواهد شد. این همایش فرصتی برای شنیدن نظرات متخصصان در زمینه سلامت جنسی و باروری و سلامت روان زنان است. سخت در تلاشیم تا به سخنرانان و محققانی که دانش خود را در مورد آخرین پیشرفت‌های بالینی و ارتقای علمی به اشتراک می‌گذارند، بستری فراهم سازیم که همگی حاوی بینش‌های مرتبط و با اهمیت برای شما و حرفه ما هستند. بدین وسیله از تمامی اساتید، دانشجویان، محققان، متخصصان، صاحبنظران و علاقمندان محترم جهت ارسال مقالات و تحقیقات ارزشمند خود صمیمانه دعوت به عمل می آید. تا در این همایش مشارکت فعال داشته باشند. مشتاقانه منتظر استقبال گرم از شما در همایش هستیم. امید است با حمایت اساتید، دانشجویان، محققان و صاحب نظران عزیز این مرز و بوم بتوان گام های استواری در راستای توسعه و ترویج بهداشت باروری- جنسی، سلامت روان زنان، علوم مامایی،زنان، زایمان و نازایی کشور عزیزمان برداریم.

تاریخ برگزاری: ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
پنجمین کنفرانس بین‌المللی پرستاری، مامایی و مراقبت
پنجمین کنفرانس بین‌المللی پرستاری، مامایی و مراقبت

بدینوسیله از تمامی متخصصان، کارشناسان، دانشجویان و پژوهشگران مراکز علمی، تحقیقاتی و صنعتی دعوت می‌شود با شرکت در برنامه‌های متنوع این کنفرانس، در این رویداد مهم علمی مشارکت نموده و آخرین دستاورد‌های علمی، پژوهشی واجرایی خود را ارائه نمایند.

تاریخ برگزاری: ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
کنگره علمی و رویدادهای ملی ارتقای سلامت در محل کار
کنگره علمی و رویدادهای ملی ارتقای سلامت در محل کار

با عنایت به چالش های جدید سلامت و ایمنی نیروی کار کشور، مانند سبک های کار - زندگی و رفتارهای مخاطره آمیز در محیط کار که موجب شیوع روز افزون بیماری های غیر واگیر و بیماری های شغلی شده است. می دانیم محل کار می تواند امکان دسترسی به جمعیت قابل توجهی از افراد با ریسک ها و اهداف مشترک را فراهم نموده و یک فرصت استثنایی برای ارتقای سلامت افراد شاغل و مردم را فراهم نماید. به منظور ایجاد بستر های اجرایی برای عمل به بند 8 مصوبات جلسه چهاردهم و بند 3 مصوبات جلسه پانزدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور، مبنی بر الزام دستگاه ها برای اجرای برنامه های «ارتقای سلامت کارکنان» و عمل به «مسئولیت های اجتماعی خود برای سلامت»؛ مرکز تحقیقات بهداشت کار دانشگاه علوم پزشکی ایران در راستای ماموریت علمی و پژوهشی خود، با اتکای به توان هسته های پژوهشی و شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و نو آوری دانشگاه در نظر دارد با همکاری حوزه های تخصصی وزارت بهداشت و دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور؛ و جلب حمایت و همکاری سایر سازمان ها و دست اندرکاران سلامت و ایمنی در محل های کار، مجمع ملی و رویدادهای ارتقای سلامت در محل کار را در روزهای 21 و 22 مهرماه 1403 برگزار نماید.

تاریخ برگزاری: ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل
دهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های ریوی، مراقبت‌های ویژه و سل

کنگره بین الملی بیماری های ریوی، مراقبت های ویژه و سل هر دو سال یکبار توسط مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی سل و بیماری های ریوی (بیمارستان دکتر مسیح دانشوری) در شهر تهران برگزار می شود. در این کنگره متخصصین برجسته و صاحب نام داخل کشور در زمینه بیماری های ریوی، مراقبت های ویژه و سل و هم چنین مهمانان خارجی از قاره های مختلف آسیا، آمریکا، اروپا و آفریقا حضور می یابند و ضمن ارائه و معرفی پیشرفت های نوین در زمینه محورهای کنگره، مشکلات و معضلات موجود در زمینه بیماری های ریوی را مطرح نموده و پس از بحث و گفتگو در جلسات علمی راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات را ارائه می نمایند و کلاس های باز آموزی تحت عناوین Symposium و Workshop به صورت تئوری و عملی توسط متخصصین برگزار خواهد شد. این کنگره با همکاری مستقیم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، انجمن ریه اروپا (ERS)، انجمن ریه آمریکا (ATS) انجمن ریه ترکیه (TTS)و سازمان بهداشت جهانی ( WHO) برگزار می شود. دهمین کنگره بین المللی بیماری های ریوی، مراقبت های ویزه و سل ، 25 - 27 مهرماه 1403 در تالار همایش های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد. با توجه به همزمان شدن روز ملی مبارزه با سل (23 مهر ماه) و این کنگره بین المللی، بیست و هفتمین کنگره سراسری سل با همکاری مستقیم مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور و مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری همانند سال های گذشته برگزار می گردد که در مورد آخرین وضعیت بیماری سل کشور، استراتژی های موجود وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

تاریخ برگزاری: ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
نهمین کنفرانس ملی مطالعات مدیریت و اقتصاد در علوم انسانی
نهمین کنفرانس ملی مطالعات مدیریت و اقتصاد در علوم انسانی

بسیاری از رفتارهای مطلوبی که در زندگی روزمره شاهد آن هستیم برخاسته از نوع فرهنگ آن جامعه و در حقيقت بازتاب تجربه هاي سازنده نسل های گذشته به نسل های آينده و رفتارهای نامطلوب اجتماعی به دلیل ضعف در فرآیند فرهنگ پذیری است. در واقع فرهنگ روشی برای زندگی در جامعه است که تمام معانی آن تجربه اجتماعی را در بر می گیرد. زمانی که فرآیند انتقال فرهنگ به افراد با نقصان مواجه شود شاهد احتمال بروز آسیب هایی در برخی از رفتارهای اجتماعی خواهیم بود. مردم تمام فرهنگ‌ها و جوامع (حتى در توسعه ‌یافته‌ترین کشورها) در معرض مشکلات رفتارى مانند پنهان‌کارى، دروغگویی، ضعیف بودن کار جمعی، شتابزدگی، قانون گریزی، مصرف گرایی، وقت نشناسی و مانند آن بوده و هستند، در کشور ما نیز علاوه بر اینکه صفات و رفتارهاى خوب کم نبوده و نیست، ولى صورت مسأله را نیز نمى‌توان پاک کرد که خلقیات ایرانى، بحث‌انگیز شده است. در دهه های اخیر رفتارهای روزمره افراد دچار آسیب های فراوانی شده و به سوی رفتارهای سودجویانه و فردگرایانه سوق داده شده است. در واقع آسیب هایی که در سال های اخیر به فرهنگ ایرانی وارد شده است قابل مطالعه و بررسی است. امیداست برگزاری کنفرانس ملی مطالعات مدیریت و اقتصاد در علوم انسانی بتواند آسیبهای موجود در جامعه از بعد فرهنگی واجتماعی را در یابد ، بررسی کند و سپس در نشست های دیگر جواب هایی برای حل مشکل را بدهد.

تاریخ برگزاری: ۱۴۰۳/۱۲/۱۵