تاریخ شروع : ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
تاریخ پایان : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
گروه : مدیریت
برگزار کننده : موسسه /دانشگاه جامع علمی کاربردی تالار پذیرایی
محل برگزاری : تهران .سالن همایش درنا
توضیحات : ششمین همایش ملی و چهارمین همایش بین المللی ایده های نوین در علوم مدیریت و اقتصاد با محور "ایده های نوین در مدیریت و اقتصاد در سازمانهای ایرانی همسو با رشد و توسعه اقتصادی كشور"
کشور عزیزمان نیازمند خروج از شرایط رکود اقتصادی و حرکت جدی در مسیر رشد و توسعه اقتصادی است. در چنین شرایطی، سازمان های ایرانی در حوزه های مختلف مواجه با چالش های داخلی و فراسازمانی هستند، و تحرک اقتصادی در سطوح کلان و خرد نیاز به تدابیر ویژه و تلاش فراوان دارد. مدیریت ارتباطات متقابل بین مدیران سازمان ها و بنگاه های اقتصادی و سیاستگذاران نیز نیازمند طرح هایی سیستمی و سرمایه اجتماعی بالایی است. به علاوه، ورود نسل جدیدی از مدیران به مدیریت سطوح مختلف سازمان های ایرانی و انتظارات آنها برای جهانی شدن این سازمان ها، شرایط جدیدی را در عرصه مدیریت کشور به وجود آورده است.
با توجه به این موقعیت، بسیاری از صاحبنظران چه از مدیران ارشد سازمان ها و چه از اساتید و محققان مدیریت پیشنهاد می کنند که برای ایجاد تحرکی وسیع در عرصه های اقتصادی و موفقیت سازمان ها و بنگاه های اقتصادی نیازمند "تحول" هستیم. تحول در اندیشه ها و عادات مدیریتی و خلق نگاه ها، الگوها و روش هایی جدید برای تحرک و ساختن آینده سازمان ها و کشور عزیزمان، از کلیدی ترین موضوعات سالهای پیش رو خواهد بود.
کنفرانس ملی و بین المللی ایده های نوین در علوم مدیریت و اقتصاد در سومین دوره برگزاری خود تحول در سازمان های ایرانی همسو با رشد و توسعه اقتصادی کشور را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است. برخی موضوعات محوري که می توانند در زمینه های مختلف مرتبط با کنفرانس، تبیین کننده ابعاد مختلف تم کنفرانس باشند به شرح زیر است:
تاثير عوامل محيطي كسب و كار بر شناسايي زمينه ها و موفقيت در تحول سازمان ها؛
تحول در الگوهاي ذهني براي تحول در سازمانها و ایجاد تحرک اقتصادی؛
تعاملات سازمان ها و بنگاه هاي اقتصادي با سياستگذاران براي ايجاد و تقويت تحرك اقتصادي؛
استراتژی ها و راهكارهاي ارتقاي اساسی عملكرد سازمان هاي بزرگ ايراني به منظور ایجاد برندهای جهانی؛
تعاملات بین المللی در کسب و کار، و همکاری های بین سازمانی با سازمان ها و شرکت های موفق بین المللی؛
يادگيري سازمانی، مدیریت دانش و تکنولوژی اطلاعات برای ايجاد تحول در كسب و كار؛
رهبري تحول و نوآوري در کسب و کار و تداوم کارآفرینی سازمانی؛
نظام هاي حاكميت شركتي و مسئولیت های اجتماعی براي ايجاد اطمينان از رشد پايدار؛
الگوها و روش هاي موثر سرمايه گذاري براي رشد و تحول دركسب و كار؛
الگوهاي افزايش سرمايه اجتماعي در سازمان ها و نگهداشت منابع انسانی خبره براي ايجاد تحول در كسب و كار؛
شناسايي، انتخاب و پرورش رهبران تحول زا در كسب و كار.
از کلیه مدیران محترم سازمان ها در سطوح مختلف، اساتید و محققان گرامی دعوت می شود تا با پیوستن به این تلاش جمعی، کنفرانس امسال را همسو با ایجاد و تقویت تحرک اقتصادی در کشور یاری بخشند.
محورهای همایش : 1- کیفیت، بهرهوری و تعالی سازمانی
مديريت كيفيت فراگير (مفاهیم و ابزارها)، تعالي سازماني، سیستم های کیفیت، بهرهوري ، مديريت عملكرد، روشهاي حل مساله، شش سیگما
2- رهبری و رفتار سازمانی
رهبري، رهبری تغییر و تحول، رهبری اخلاقی، ابعاد رفتاري رهبری شرکتهای بزرگ و هولدینگها، رهبري سازماني در شرايط بحراني، توانمندیهای هیجانی رهبران، اثربخشی کار تیمی، فرهنگ سازمانی اثربخش، عوامل سازمانی موثر بر نوآوری، موانع سازمانی موثر بر عدم رشد سازمانها، فرهنگ سازماني، ارتباطات سازماني، مديريت تعارض، مديريت استرس، کار تیمی، مذاکره
3- تولید، فرآیند و عملیات
مدیریت تولید و عملیات، مدیریت زنجیره تأمین، پژوهش عملیاتی، مدیریت پروژه، مدیریت فرآیندها و معماری سازمانی، مدیریت لجستیک، چابکی در سازمان
4- مدیریت مالی
استراتژیهای مالی، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایهگذاری، مدیریت مالی شرکتها
5- مدیریت سیستمها و فناوری اطلاعات
مدیریت دانش و اطلاعات، روششناسی سیستمهای اطلاعاتی و معماری فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتالی، دولت و خدمات الکترونیکی، استراتژی الکترونیکی، مدلهای کسب و کار الکترونیکی، ارزیابی آمادگی الکترونیکی و شکاف دیجیتالی، تجارت از طریق تلفن همراه، سلامت و بهداشت الکترونیک، مدیریت تغییر و مهندسی فرآیندها، هوشمندی کسب و کار، بانکداری الکترونیک، راه حلهای الکترونیکی سازمانی (سیستمهای برنامهریزی منابع، مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیک، مدیریت زنجیره تأمین الکترونیک، تدارکات الکترونیک، و ...)، نوآوری و انتشار فناوری اطلاعات، همکاری و اتحادهای الکترونیک
6- مدیریت استراتژیک و رقابت
برنامهريزي استراتژيك، مديريت استراتژيك، تحلیل رقابتی ادغام و خرید، پیمانهای استراتژیک، شیوه مدیریت شرکتهای هولدینگ، استراتژی در سطح corporation، پیادهسازی استراتژی و موانع موفقیت آن، سازگاري مولفه هاي مختلف استراتژي با ساختار، طراحی ساختار سازمانی، پیادهسازی ساختار سازمانی
7- مدیریت منابع انسانی
توسعه منابع انسانی، آموزش، جانشین پروری، سیستمهای جبران خدمات، سیستم ارزشیابی مشاغل، سیستمهای مدیریت عملکرد کارکنان، ایمنی و بهداشت، روابط کار، انتخاب و جامعهپذیری، مدیریت استراتژیک منابع انسانی، منابع انسانی الکترونیک، مدیریت منابع انسانی در شرکتهای هولدینگ، مدیریت کارکنان دانشور، برنامههای نگهداشت دانشوران، نقش استراتژیک مدیران منابع انسانی، طراحی سیستمهای حقوق و دستمزد در شرایط سخت اقتصادی، حسابرسی و ممیزی HRM، مربي گري
8- مدیریت تکنولوژی، تحقیق و توسعه
استراتژي تکنولوژي، مدیریت نوآوري، مدیریت تحقيق و توسعه، سياستگذاري تكنولوژي، انتقال تکنولوژي
9- مدیریت بازاريابي و ارتباط با مشتريان
استراتژي بازار، تحقيقات بازار، بازاريابي بينالمللي، بازاریابی خدمات، مديريت ارتباط با مشتريان، تبليغات، قيمتگذاري، کانالهای بازاریابی، مدیریت برند
10- اخلاق و فلسفه سازمان و مدیریت
شناسایی مسایل اخلاقی در سازمانها، ریشههای بروز مسایل اخلاقی، پیامدهای مشکلات اخلاقی در سازمانها، روشهای غنیسازی فرهنگ سازمانی از منظر اخلاق سازمانی، اخلاق حرفهای، مدیریت پیشگیرانه مسایل اخلاقی، تدوین و ترویج کدهای اخلاقی، مهارتهای حل مسایل اخلاقی، مباني فلسفي سازمان و نظريه هاي سازماني، مباني فلسفي نظريه هاي مديريت، نقد و مقايسه مكاتب فلسفي سازمان و مديريت و مطالعات تطبيقي
11- حاکمیت شرکتی و مسوولیت اجتماعی
نقشهای هیئت مدیره، نظام پاسخگویی، نظام حاکمیت در سازمانها و شرکتهای هولدینگ، فرآیندهای هیئت مدیره، روابط بین شرکت مادر و شرکتهای اقماری، اثربخشی هیئت مدیره، تأثیر عملکرد سازمانها بر مسایل اجتماعی و زیستمحیطی، نقشهای اجتماعی سازمانها، استمرار و رشد پايدار نظام هاي مديريتي
12- کارآفرینی
کارآفرینی فردی، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کسب و کار جدید، کارآفرینی فناورانه، و کارآفرینی، هدایت و رهبری در کارآفرینی، راهكارهاي توسعه فرهنگ نوآوري در سازمان ها، موانع توسعه خلاقيت فردي و سازماني، چالش هاي موجود در توسعه سازمان هاي نوآور و كارآفرين
13-مدیریت دانش ،
مدیریت دانش و حوزه های سازمانی، سیستم ها، ابزارها و فنون مدیریت دانش، موضوعات و مفاهیم مدیریت دانش، خلق و به اشتراک گذاری دانش، ارزیابی و اندازه گیری مدیریت دانش، مدیریت دانش در عمل، مدیریت دانش و هوشمندی کسب و کار، مدیریت دانش و شبکه ها، امنیت در مدیریت دانش ، حوزه های نوین در مدیریت دانش، داده کاوی و پردازش داده در مدیریت دانش، بزرگ داده ها و مدیریت دانش ، مدیریت دانش، وب و کسب و کار الکترونیکی، مدیریت دانش و نوآوری و جامعه و اقتصاد دانشی
دبیر همایش : دکتر امیر راد
تلفن دبیرخانه : 02188814621
پست الکترونیک : info@newideaconf.com
وب سایت : https://newideaconf.com