جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - 19:16:58

شیوه‌نامه

شیوه‌نامه شناسایی و تعالی دانشجویان استعداد برتر در مسیر نخبگی
شیوه‌نامه شناسایی و تعالی دانشجویان استعداد برتر در مسیر نخبگی

شیوه‌نامه شناسایی و تعالی دانشجویان استعداد برتر در مسیر نخبگی ابلاغ شد.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان از تصویب و ابلاغ «شیوه‌نامه شناسایی، رشد و تعالی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی» خبر داد.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان، رسول محمدقلی گفت: بنیاد ملی نخبگان با هدف توانمندسازی، مهارت‌افزایی و ایجاد زمینه‌های رشد و شکوفایی حداکثری استعدادهای فردی و گروهی دانشجویان صاحب استعداد برتر، با اجرایی‌سازی «شیوه‌نامه شناسایی، رشد و تعالی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی»، از توسعه فعالیت‌های نخبگانی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس، مبتنی بر رویکرد شناسایی فعال، اطلاعات حائزان شرایط از مراکز مرتبط استعلام و بدون نیاز به ثبت درخواست ذی‌نفعان، برای هر یک در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی پرونده تشکیل می‌شود؛ سپس از حائزان شرایط برای ورود به مسیر نخبگی در بنیاد ملی دعوت به عمل می‌آید.

معاون مستعدان و آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان افزود: برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی و دانشجویی، رتبه‌های برتر آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، دانشجویان نمونه کشوری، برگزیدگان رویدادهای معتبر و همچنین توصیه‌شدگان از سوی اساتید/نهادهای معتبر، از جمله حائزان شرایط ورود به مسیر نخبگی بنیاد ملی هستند.

وی با بیان اینکه در این طرح، هر یک از برگزیدگان پس از انتخاب استاد راهبر، «برنامه توانمندساز» خود در مسیر نخبگی را با همکاری وی تدوین و اجرایی می‌سازند، گفت: «برنامه توانمندساز» شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که در چهار بخش «تحصیلی»، «تخصصی و پژوهشی»، «مهارت‌های فردی و حرفه‌ای» و «فرهنگی و اجتماعی» متناسب با مقطع تحصیلی برگزیده و در چارچوب شیوه‌نامه، با همکاری استاد راهبر و برگزیده برای یک‌سال تحصیلی تدوین و اجرا می‌شود.

محمدقلی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان، به منظور انجام فعالیت‌های برنامه توانمندساز در مسیر نخبگی از سوی برگزیده، امکان بهره‌مندی از اعتبار و تسهیلاتی را فراهم می‌کند نیز گفت: اعتبار مالی انجام فعالیت‌های برنامه توانمندساز در اختیار استاد راهبر قرار می‌گیرد و صرفاً برای انجام فعالیت‌های برنامه توانمندساز برگزیده قابل هزینه است.

متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند مفاد «شیوه‌نامه شناسایی، رشد و تعالی دانشجویان صاحب استعداد برتر در مسیر نخبگی» را در وبگاه بنیاد ملی نخبگان به نشانی http://bmn.ir (در بخش «میز خدمت»/ «تسهیلات و حمایت‌ها»/ «اجتماع دانشجویان و طلاب آینده‌ساز») مطالعه کنند.

 
 
 
 
امتیازدهی به خبر
اشتراک گذاری
سروش ایتا لینکدین فیسبوک توییتر واتس‌اپ تلگرام گوگل پلاس
نظرات
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پایگاه خبری کنفرانس نیوز در وب سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
جهت دریافت کد تازه، کلیک کنید